«Βολές» του Θ. Βενιάμη της ΕΕΕ κατά των συνδικαλιστών στα ναυπηγεία

10 Ιουν 2014

Ο στόχος για μεγαλύτερη απορρόφηση Ελλήνων ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία μπορεί να επιτευχθεί σε μια τριετία, εφόσον όμως υπάρξουν ατομικές συμβάσεις εργασίας στα πληρώματα, με μισθούς που ισχύουν στα διεθνή πρότυπα, σταθερό νομικό πλαίσιο και κατάλληλη συνδρομή από την ελληνική Πολιτεία, ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, κατά τη διάρκεια των «Ποσειδωνίων».  
Μάλιστα, χαρακτήρισε… λανθασμένη την κίνηση πολιτικών, που έθεσαν επερωτήσεις στη Βουλή περί φοροελαφρύνσεων και παροχών στους εφοπλιστές, μιλώντας παράλληλα για υψηλό κόστος εργασίας στα ελληνικά ναυπηγεία, κατηγορώντας τα εργατικά συνδικάτα για παρεμβάσεις.
Ειδικότερα, μιλώντας στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου των Ποσειδωνίων, ο Θ. Βενιάμης ανέφερε ότι στην Ελλάδα ο εφοπλισμός είναι οικειοθελής και ότι αυτό που επιθυμεί η εφοπλιστική κοινότητα είναι να εφαρμόζονται τα νομίμως ισχύοντα, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό.
«Στην ελληνική αγορά εργασίας είναι αναγκαίο να επικρατήσουν οικονομικοί όροι, σύμφωνοι με τα νομίμως ισχύοντα στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας και τις σχετικές διεθνείς συμβάσεις. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το ελληνόκτητο πλοίο πρέπει να είναι ανταγωνιστικό για να επιβιώσει στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο», ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΕ.
Απαντώντας σε ερώτηση, εάν στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν κατασκευές ή επισκευές σε ελληνικά ναυπηγεία, υποστήριξε ότι «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο για έναν απλό λόγο: οι ίδιοι οι συνδικαλιστές έχουν καταστρέψει από μόνοι τους την οποιαδήποτε τόλμη συναδέλφων να έρθουν στην Ελλάδα για να κάνουν επισκευές».
Επιπροσθέτως, ο κ. Βενιάμης χαρακτήρισε υψηλό το κόστος εργασίας στα ελληνικά ναυπηγεία, όταν βρίσκεται στα 35 ευρώ την ώρα, την ίδια στιγμή που στην Τουρκία είναι κάτω από 5 δολάρια και στη γειτονική Βουλγαρία ίσως και 3 ευρώ.
Για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία ανέφερε ότι, πρόσφατα, το ελληνικό κοινοβούλιο επικύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας MLC του ΙΜΟ, που υποχρεώνει, όταν δεν υπάρχει συλλογική σύμβαση εργασίας, να εφαρμόζεται η ατομική. 
Πρόσθεσε, επίσης, ότι ακόμα υπάρχουν ορισμένες εκκρεμότητες με τα θέματα των ασφαλιστικών εισφορών, οι οποίες, το επόμενο διάστημα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας και Ναυτιλίας, θα επιλυθούν.
Αναφερόμενος στη φορολογία των αλλοδαπών πληρωμάτων στα πλοία υπό ελληνική σημαία, έκανε λόγο για «λάθη που γίνονται πολλές φορές από τις κυβερνήσεις», εκφράζοντας την ελπίδα ότι σύντομα θα διορθωθεί, καθώς το συγκεκριμένο καθεστώς δεν υπάρχει σε καμία χώρα στον πλανήτη. 

Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © 2015 ΦΟΡΤΟΕΚΦΟΡΤΩΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah